Kilo's kado! - Reisverslag uit Culemborg, Nederland van Paul en Margriet - WaarBenJij.nu Kilo's kado! - Reisverslag uit Culemborg, Nederland van Paul en Margriet - WaarBenJij.nu

Kilo's kado!

Door: Margriet

Blijf op de hoogte en volg Paul en Margriet

03 December 2013 | Nederland, Culemborg

Lieve Allemaal,

Wat een heerlijk gevoel als de banden van het vliegtuig weer het asfalt raken! Ben niet zo'n vliegheld. Maar nog lekkerder is het als je spullen ook gelijk met je meereizen. Alsof het de gewoonste zaak van de wereld is rollen je tassen over de bagageband en staan de fietsen op ons te wachten bij de 'odd sized bagage'. En nog lekkerder dan lekker is als ze je 9 kilo overgewicht kado doen! (Bij Etihad 3 kilo à €26 en bij Tai Airways 6 kilo à €1,50). Sinterklaas heeft ook aan ons gedacht....

We zijn in drie delen naar Noord Oost Thailand gereisd. Eerst een uurtje of 6 van Adam naar Abu Dabhi en dan weer een uurtje of 6 van Abu Dabhi naar Bangkok en dan de volgende dag nog een uur naar Ubon Ratchatani. Dat tijd relatief is hebben we vooral tijdens deel 2 gemerkt. Dit vloog voorbij terwijl deel 1 een eeuwigheid leek te duren. Geef mij maar deel drie. Kort en krachtig! De fiets van Paul lijkt zich wat minder te hebben vermaakt. Zijn stuur draait niet soepel. We denken eraan morgen een fietsenmaker op te zoeken. Ubon, zoals de Thai deze stad zelf noemen, is gelukkig een grote stad met mogelijkheden. Hopelijk kan het gefikst worden en zo niet dan komt er vast elders wel een oplossing.

Vanaf het vliegveld naar ons hotel was het ong. 15 km fietsen. Door prachtige dorpjes en landweggetjes. We hebben gelijk al een mooie indruk gekregen. We zijn aan onze 10 weekse trip begonnen! Opeens is het dan toch zover. Omschakelen gaat best snel ervaar ik. Ik wil natuurlijk nog niet aan de terugreis denken maar vroeg me wel even af of dat omschakelen terug thuis ook zo snel zou gaan?

Op het moment dat ik zit te schrijven valt de stroom uit. Ook weer zo gewoon dat je licht t altijd doet in huis... Gelukkig heb ik 'Lampie' nog op m'n telefoon.

Nou, gegroet allen. We gaan de komende dagen nog in Ubon blijven. Beetje aanpruttelen en de jetlag weg slapen.
Fijne Sinterklaas!

• 03 December 2013 - 21:51

Pa Oud En Ma Oud:

hoi fijn dat jullie god zijn aangekomen en alle spullen er ook zijn ,hoor je wel eens anders
    wij wensen jullie veel plezier en mooie ritten op de fiets h.g pa en ma oud liefs xxx

• 03 December 2013 - 22:46

Marieke:

Veel plezier in Ubon. En daarna lekker verder reizen. Fijn dat jullie goed zijn aangekomen! Geniet en maak veel plezier! Ik sta morgen op Schiphol met 50 ballonnen ;) Liefs

• 03 December 2013 - 23:27

Evert En Immy:

Goede reis toegewenst

• 04 December 2013 - 06:14

Judith Gras:

Hoi Margriet en Paul,

Mooi dat jullie ondanks de fiets van Paul met wat probleempjes maar niet onoverkomelijk goed aan zijn gekomen. Geniet er van en veel liefs Ivar en Judith

• 05 December 2013 - 09:00

Janneke Haring:

Prachtige fietstochten en een hele fijne tijd toegewenst. Ik ga jullie verslag met plezier volgen. Liefs Janneke

• 05 December 2013 - 14:09

Dimph En Allyson:

Hallo Paul en Margriet
    Met veel plezier hebben wij samen jullie verslag gelezen, en zullen dit ook samen blijven doen.Allyson vroeg zich af hoeveel graden het bij jullie is, hier stormt het flink op dit moment.
    Hel veel fietsplezier.

• 06 December 2013 - 09:12

Leon Esman:

Hallo Magriet en Paul,
    Ik heb bij Wim en Gerda je eerste verslag gelezen, vorige week ben ik weer oom geworden alles is goed, het is een meisje en het heet Féline.
    Groeten en veel succes,
    Leon.
    Wim en Gerda

• 08 December 2013 - 12:18

Margriet:

Gefeliciteerd ome Leon! Dat is goed nieuws!

• 08 December 2013 - 12:19

Margriet:

Allyson, het is hier tussen de 25 en 30 graden :)

• 10 December 2013 - 19:16

Jarco:

halloo paul en margriet het is hier best wel koud in ons kikkerlandje .... ik hoef nog maar deze en volgedeweek naar school dan begint bij mij in braband de kerst vakantie ... veder alles goed daar bevalt het . gr jarco

• 23 December 2013 - 19:48

Sanne:

Hè lieffies!
    Wat n avontuur weer...vind het zo stoer van jullie. Huppakee, gewoon gas en gaan! Maarja, aan de andere kant, met n Broeder Paul bij de hand kan je ook eigenlijk niks gebeuren, toch?! ;-) weet je waar ik aan moest denken? Hoe de locals het vinden, twee van die blanke maffies die op het fietsje voorbij komen crossen? Dikke knuf!! X